Wprowadzenie do procedury
Zgodnie z art. 3 Ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku
Pkt 6) przez pojęcie budowy – należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego;
pkt 7a) przez pojęcie przebudowa – należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego;
pkt 8) przez pojęcie remont – należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym;
Kwestie lokalizacji/przebudowy/remontu ogrodzeń muszą być przede wszystkim zgodne z zapisami zawartymi w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego gminy, na terenie której znajduje się działka objęta wnioskiem
Sposób składania dokumentów
- Pocztą na adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie z/s w Zgłobicach,
Zgłobicka 8,
33-113 Zgłobice
- Bezpośrednio: Dziennik Podawczy lub za pomocą platformy e-puap.
Wnioski złożone w inny niż określony powyżej sposób nie będą rozpatrywane.
Wymagane dokumenty
Wniosek o podanie minimalnej odległości lokalizacji ogrodzenia
Wniosek o wyrażenie zgody na przebudowę/remont ogrodzenia
– na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury lub o treści tożsamej.
Do wniosku należy dołączyć:
- Kopię mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 i mapy ewidencyjnej gruntów lub mapy zasadniczej w skali 1:500 / 1:1000
- W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika, działającego w imieniu wnioskodawcy, należy przedłożyć oryginalne pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis tego pełnomocnictwa, udzielone przez inwestora projektantowi (konkretnej osobie) do reprezentowania go w sprawach związanych z uzyskaniem decyzji na lokalizacje zjazdu.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej tytułem złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- Inne: po zapoznaniu się z przedmiotem sprawy zarządca drogi dodatkowo może zobowiązać wnioskodawcę do przedłożenia innych dokumentów niż wymienione powyżej.
Prawidłowość danych na wniosku potwierdza się własnoręcznym podpisem.
Opłaty skarbowe
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
SPOSÓB UISZCZENIA OPŁATY
- Gotówką w kasie Urzędu Gminy Tarnów, ul. Krakowska 19, 33-100 Tarnów.
- Przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Tarnów: BANK SPÓŁDZIELCZY RZEMIOSŁA W KRAKOWIE, O/TARNÓW, Nr: 08 8589 0006 0250 0926 0360 0001.
Jeżeli strona nie wpłaciła należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, zarządca drogi prowadzący postępowanie wyznaczy jej termin do wniesienia tych należności. Termin ten nie może być krótszy niż 7 dni, a dłuższy niż 14 dni. Jeżeli w wyznaczonym terminie należności nie zostaną uiszczone, wniosek podlega zwrotowi.
Weryfikacja formalna wniosku
Zarządca drogi ocenia, czy wniosek został złożony zgodnie z właściwością miejscową. W przypadku, gdy zarządca, do którego złożono wniosek jest niewłaściwy w sprawie, przekazuje go niezwłocznie, wraz z uzasadnieniem, do zarządcy drogi właściwego (zawiadomienie o przekazaniu wniosku wysyłane jest także wnioskodawcy).
Zarządca drogi, do którego złożono wniosek dokonuje jego weryfikacji formalnej. Jeżeli wniosek jest niekompletny, wzywa on wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie nie krótszym niż 7 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
Ocena merytoryczna wniosku oraz wydanie decyzji
Zarządca drogi dokonuje oceny merytorycznej wniosku. Jeżeli wniosek spełnia wszystkie wymagania wynikające z przepisów prawa, wydaje zgodę/opinię.
Termin i sposób załatwienia
Do jednego miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy, od dnia wszczęcia postępowania, przy czym do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony (np. niekompletny wniosek) albo przyczyn niezależnych od organu.
Sposób odbioru dokumentów
Przy złożeniu wniosku deklaruje się sposób odbioru dokumentów.
Osobiście w siedzibie Powiatowego Zarząd Dróg w Tarnowie z/s w Zgłobicach, ul. Zgłobicka 8, 33-113 Zgłobice od osoby prowadzącej sprawę, po uprzednim telefonicznym umówieniu.
W przypadku braku deklaracji o sposobie odbioru dokumentu, zostanie on wysłany pocztą na adres wnioskodawcy, lub za pomocą platformy e-puap (jeżeli wniosek został dostarczony tą samą drogą).
Tryb odwoławczy
Brak.
Informacje dodatkowe
- 43 ust. 1, 2 w związku z art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
- 30 ust. 2 i art. 32 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
- 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych